Dietetyczne Rozmaitości

Co 2 tygodnie nowa dieta!

  • Składniki:
  • Mięso z ud kurczaka ze skórą 100 g
  • Marchew 30 g
  • Pietruszka, korzeń 20 g
  • Seler korzeniowy 15 g
  • Por 10 g
  • Koncentrat pomidorowy 20 g
  • Otręby owsiane 4 g
  • ziele angielskie, liść laurowy do smaku
  • Przyprawa do flaków bez soli do smaku
  • Mąka pszenna pełnoziarnista 30 g
  • Otręby owsiane 20 g
  • Siemię lniane 5 g
  • Drożdże suszone 3 g
  • Czarnuszka do smaku

Flaczki z kurczaka z fit pieczywem

W najnowszej diecie fit flaczki z kurczaka z.. Bułeczką!

W najnowszym zestawie z cyklu Moc Dietetycznych Rozmaitości, na obiad proponujemy rozgrzewające fit flaczki z kurczaka, które prawdopodobnie przypadną Wam do gustu nawet, jeśli nie jest to Wasze ulubione danie. Z fit bułeczką smakują znakomicie! W diecie nie zabraknie tez słodkich akcentów, tym razem w postaci pysznego „ptasiego mleczka” z kaszy marnej . Na śniadanie odchudzającym się z nami osobom proponujemy kanapki z pastą z twarogu , awokado i pietruszki a na kolację warzywa z pysznym sosem z jogurtowo - selerowym. Jeśli szukacie inspiracji na rozgrzewający fit obiad to zachęcamy do skorzystania z przepisu !

  • Składniki:
  • Mięso z ud kurczaka ze skórą 100 g
  • Marchew 30 g
  • Pietruszka, korzeń 20 g
  • Seler korzeniowy 15 g
  • Por 10 g
  • Koncentrat pomidorowy 20 g
  • Otręby owsiane 4 g
  • ziele angielskie, liść laurowy do smaku
  • Przyprawa do flaków bez soli do smaku
  • Mąka pszenna pełnoziarnista 30 g
  • Otręby owsiane 20 g
  • Siemię lniane 5 g
  • Drożdże suszone 3 g
  • Czarnuszka do smaku

Wykonanie:

„Flaczki”

Mięso oraz liście laurowe i ziele angielskie wrzucamy do zimnej wody , a gdy zagotuje się dorzucamy pokrojone w słupki warzywa i gotujemy do miękkości. Następnie wyjmujemy mięso i kroimy je na paski lub rozdrabniamy wzdłuż włókien i wrzucamy z powrotem do warzyw . Na koniec dodajemy zmielone otręby owsiane, koncentrat pomidorowy oraz przyprawy Całość mieszamy i gotujemy kilka minut. Przyprawę do flaków możemy zrobić samodzielnie łącząc (w przybliżeniu): majeranek 50 % , czosnek 20 %, papryka słodka 10 % papryka ostra 10 % imbir 5 % gałka muszkatołowa 5 %. Pieczywo przygotowujemy w przepisu ze śniadania.

„Pieczywo”

Mąkę, połowę otrębów i drożdże mieszamy ze sobą . Drugą połowę otrębów i siemię mielimy w młynku. Wszystkie składniki mieszamy, dodajemy czarnuszkę . Do całości dodajemy ok 50 ml. wody i z ciasta formujemy bułeczkę w dowolnym kształcie. Ciasto wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 60 stopni na ok. 15 min aby lekko wyrosło , a następnie zwiększamy temperaturę do 180 stopni i pieczemy ok. 15 min. Uwaga: Ciasto łatwiej jest uformować gdy mamy zmoczone ręce. Pieczywo z tego przepisu nie wyrasta zbyt wysokie.


Nasze poprzednie diety:

  • Składniki:
  • Kasza jaglana 60 g
  • Skrobia ziemniaczana 19 g
  • Ser twarogowy półtłusty 60 g
  • Fasolka szparagowa mrożona 60 g
  • Rukola 24 g
  • Słonecznik 12 g
  • Olej rzepakowy 7 g
  • Sok z cytryny 1 łyżka

Wykonanie:

Kaszę dzielimy na pół. Jedną połowę gotujemy „na gęsto” a drugą połowę na sucho mielimy w młynku. Ugotowaną kaszę studzimy, blendujemy i dodajemy do niej, zmieloną suchą kaszę jaglaną oraz skrobię ziemniaczaną i zagniatamy . Z ciasta formujemy wałek, który kroimy na skośne kilkucentymetrowe kawałki i wrzucamy do wrzątku. Gotujemy do momentu wypłynięcia kopytek na powierzchnię wody a następnie odcedzamy. Ziarna słonecznika, rukolę, olej i sok z cytryny mieszamy, blendujemy i dodajemy do kopytek wymieszanych z ugotowaną fasolką. Danie posypujemy twarogiem. Uwaga: jeśli ciasto na kopytka byłoby zbyt rzadkie można je przygotować w postaci klusków kładzionych , nabierając ciasto łyżką i wrzucając tak jak kopytka do wrzątku.


  • Składniki:
  • Karp świeży 120 g
  • Pistacje bez soli 15 g
  • Kasza orkiszowa 7 g
  • Cebula 20 g
  • Burak czerwony 120 g
  • Sok z cytryny 15 g

Wykonanie:

Pistacje drobno kroimy lub mielimy, cebulę ścieramy na tarce. Pistacje oraz kaszę mieszamy z połową startej cebulki i tak powstałą panierkę wykładamy na filet z karpia, lekko ją przyciskając. Rybę wkładamy do piekarnika i pieczemy ok. 40 min w temp.180 stopni. Po wyjęciu skrapiamy cytryną. Buraki pieczemy lub gotujemy do miękkości, ścieramy na tarce, dodajemy pozostałą cebulkę, skrapiamy cytryną i ew. podgrzewamy na patelni beztłuszczowej.

Smacznego!