Dietetyczne Rozmaitości

Co 2 tygodnie nowa dieta!

  • Składniki:
  • Filet z piersi kurczaka 120 g
  • Ryż brązowy 50 g
  • Kukurydza świeża z kolby 60 g
  • Groszek zielony 60 g
  • Masło bez dodatków 10 g
  • Lubczyk świeży lub suszony do smaku
  • Pieprz czarny do smaku

"Risotto z kukurydzą, groszkiem i lubczykiem"

Wakacje trwają, a my wraz z najnowszą dietą z cyklu Moc Dietetycznych Rozmaitości przenosimy się do słonecznych Włoch, proponując, kolejne danie z tego pięknego kraju, czyli Risotto z kukurydzą groszkiem i.. lubczykiem! Proste smaczne i w stylu fit! W najnowszej diecie nie zabraknie również innych dań z sezonowymi produktami tj. kanapki ze świeżym ogórkiem i młodą cebulką, porzeczkowy  „fruit fool”, śliwki oraz sałatka z sezonowych warzyw. A dla wszystkich lubiących włoską kuchnię prezentujemy prosty przepis na Risotto!

  • Składniki:
  • Filet z piersi kurczaka 120 g
  • Ryż brązowy 50 g
  • Kukurydza świeża z kolby 60 g
  • Groszek zielony 60 g
  • Masło bez dodatków 10 g
  • Lubczyk świeży lub suszony do smaku
  • Pieprz czarny do smaku

Wykonanie:

Mięso kroimy w kostkę, wrzucamy do ok. 700 ml zimnej wody i gotujemy ok. 10 min. Następnie dorzucamy do gotującego się mięsa groszek, kukurydzę i lubczyk i gotujemy jeszcze ok. 12 minut, odcedzamy a w pozostałym bulionie gotujemy ryż wg przepisu na opakowaniu. ok. 5 min przed końcem gotowania do ryżu dodajemy wyjęte wcześniej mięso oraz warzywa i gotujemy na małym ogniu do momentu zredukowania bulionu. Na koniec dodajemy masło i przyprawiamy pieprzem.
Smacznego!

Nasze poprzednie diety:

  • Składniki:
  • Fasolka szparagowa 160 g
  • Makaron pełnoziarnisty 60 g
  • Olej słonecznikowy 20 g
  • Natka pietruszki 25 g
  • Sok z cytryny 2 łyżki
  • Słonecznik 20 g
  • Ser mozzarella 25 g

Wykonanie:

Fasolkę szparagową oraz makaron gotujemy ok. 15 min. Ziarna słonecznika, natkę pietruszki, olej i sok z cytryny mieszamy, blendujemy i dodajemy do fasolki z makaronem.  Ciepłe danie posypujemy utartym serem mozzarella.
Smacznego!

  • Składniki:
  • Golonka z indyka ze skórą 350 g
  • Pieczarki 70 g
  • Czosnek 2 ząbki
  • Cebula 30 g
  • Siemię Lniane 15 g
  • Ser Mozzarella 25 g
  • Burak 90 g
  • Sok z cytryny 2 łyżki
  • Natka pietruszki 5 g
  • Pieprz

Wykonanie:

Golonkę nacieramy czosnkiem, pieprzem i zmielonym siemieniem lnianym wymieszanymi z sokiem z cytryny, obkładamy pieczarkami oraz cebulką, wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy pod przykryciem ok. 1,30 g. Następnie odkrywamy i pieczemy jeszcze ok. 30 min. Pięć minut przed zakończeniem pieczenia golonkę posypujemy serem. Buraczki gotujemy i ścieramy na tarce, dodajemy sok z cytryny i sos wypieczony z golonki, a następnie podgrzewamy na patelni do momentu zredukowania płynu. Całość posypujemy natką pietruszki.