Dietetyczne Rozmaitości

Co 2 tygodnie nowa dieta!

  • Składniki:
  • Groch łuskany połówki 25 g
  • Kasza jęczmienna, pęczak 15 g
  • Włoszczyzna krojona mrożona 80 g
  • Jogurt grecki 30 g
  • Żółtko kurze 1 szt.
  • Masło bez dodatków 5 g
  • Natka pietruszki do smaku
  • Czosnek/majeranek/papryka wędzona/pieprz do smaku

Grochówka z pęczakiem

Za oknem chłodna jesienna aura, dlatego też w najnowszej diecie z cyklu „Moc Dietetycznych Rozmaitości” proponujemy rozgrzewającą grochówkę z .. Kaszą jęczmienną. W najnowszym zestawie nie zabraknie również innych pysznych, rozgrzewających dań. Kanapki z aromatyczna pastą z dyni i ziaren słonecznika z ?kubkiem kakao?, proste i pyszne rafaello z kaszy jaglanej z migdałami, gruszki i twarożek z papryką to zestaw, który nie jednej odchudzającej się z nami osobie umili odchudzanie w te chłodne jesienne dni. A dla wszystkich szukających inspiracji na dania w stylu fit jak zwykle przedstawiamy przepis na danie główne zestawu!

  • Składniki:
  • Groch łuskany połówki 25 g
  • Kasza jęczmienna, pęczak 15 g
  • Włoszczyzna krojona mrożona 80 g
  • Jogurt grecki 30 g
  • Żółtko kurze 1 szt.
  • Masło bez dodatków 5 g
  • Natka pietruszki do smaku
  • Czosnek/majeranek/papryka wędzona/pieprz do smaku

Wykonanie:

Połówki grochu namaczamy na 1-2 godziny a następnie gotujemy ok. 45 min lub bez namaczania ok. 1 godz. i blendujemy. Pęczak gotujemy przez ok. 10 min następnie dodajemy włoszczyznę i gotujemy przez kolejne 15 min. Na koniec dodajemy zblendowany groch. Jogurt mieszamy z żółtkiem i z odrobiną gorącej zupy dla zahartowania i wlewamy do zupy. Na koniec dodajemy masło, przyprawiamy i posypujemy natką pietruszki. Gotujemy przez kilka minut do uzyskania ulubionej gęstości grochówki.

Smacznego!


Nasze poprzednie diety:

  • Składniki:
  • Kalafior 150 g
  • Ciecierzyca ziarna 30 g
  • Jajo kurze całe 1 szt
  • Olej rzepakowy 10 g
  • Ser mozzarella 50 g
  • Cebula 30 g
  • Pomidor 100 g
  • Pieprz biały /gałka muszkatołowa do smaku

Wykonanie:

Kalafior i 3 /4 cebuli ucieramy na tarce na grubych oczkach. Dodajemy zmielone w młynku suche ziarna ciecierzycy, jajko i olej. Wszystkie składniki mieszamy i blendujemy na koniec dodajemy starty na tarce ser i doprawiamy. Z masy formujemy kotlety i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni ok. 30- 35 min. Pomidora kroimy w plasterki i dodajemy do niego pozostałą cebulkę. Czas wykonania 10 min + pieczenie.

Smacznego!


  • Składniki:
  • Kasza orkiszowa 30 g
  • Dynia hokkaido lub piżmowa 120 g
  • Papryka żółta 100 g
  • Masło bez dodatków 8 g
  • Pestki z dyni 10 g
  • Natka pietruszki do smaku
  • Lubczyk do smaku

Wykonanie:

Mięso, dynię i paprykę kroimy w kostkę, wrzucamy do ok. 400 ml zimnej wody, dodajemy lubczyk i gotujemy ok. 20 min. Odcedzamy a w pozostałym bulionie gotujemy kaszę wg przepisu na opakowaniu. Ok. 5 min przed końcem gotowania do kaszy dodajemy wyjęte wcześniej mięso oraz warzywa i gotujemy na małym ogniu do momentu zredukowania bulionu. Na koniec dodajemy masło i posypujemy pestkami dyni i natką pietruszki. Uwaga: dyni hokkaido nie obieramy ze skórki.

Smacznego!