Dietetyczne Rozmaitości

Co 2 tygodnie nowa dieta!

  • Składniki:
  • Kapusta młoda 50 g
  • Marchew młoda 30 g
  • Pomidor 40 g
  • Groszek zielony 20 g
  • Koperek 10 g
  • Mięso wieprzowe mielone bez soli 70 g
  • Masło bez soli 20 g
  • Jogurt grecki 25 g
  • Koncentrat pomidorowy 20 g
  • Pieczywo chrupkie wieloziarniste 1 kromka

„Młoda kapusta z marchewką i pulpecikami”

W kalendarzu wiosna, za oknami lato a w sklepach pojawiają się kolejne sezonowe warzywa i owoce, których nie może oczywiście zabraknąć w naszej diecie z cyklu „Moc dietetycznych rozmaitości”. W jej najnowszej odsłonie polecamy:

  • otręby owsiane z truskawkami, jogurtem i prażonym sezamem
  • kanapki z pastą z zielonego groszku i awokado
  • młodą kapustę z marchewką, pulpecikami i koperkiem
  • sałatkę z kalarepy i młodej marchewki z jogurtem i słonecznikiem

Taki sezonowy zestaw będą miały do wyboru spośród innych propozycji diet odchudzające się z nami osoby już piątku 7 czerwca! A dla wszystkich chcących wprowadzić do swojej diety wiosenno – letni akcent przedstawiamy przepis na młodą kapustę z marchewką.
 Smacznego!

  • Składniki:
  • Kapusta młoda 50 g
  • Marchew młoda 30 g
  • Pomidor 40 g
  • Groszek zielony 20 g
  • Koperek 10 g
  • Mięso wieprzowe mielone bez soli 70 g
  • Masło bez soli 20 g
  • Jogurt grecki 25 g
  • Koncentrat pomidorowy 20 g
  • Pieczywo chrupkie wieloziarniste 1 kromka

Wykonanie:

Kapustę, groszek, marchewkę, pomidora i koperek kroimy, wrzucamy do garnka i zalewamy gorącą wodą. Pieczywo chrupkie namaczamy w niewielkiej ilości wody i dodajemy do mięsa, z którego formujemy 3-4 klopsiki. Klopsiki wkładamy do gotujących się warzyw, dodajemy koncentrat. Gotujemy na wolnym ogniu ok. 25 min przez pierwsze 10 – min pod przykryciem a następnie bez przykrycia w celu zredukowania płynu. Na koniec dodajemy masło i jogurt.

Nasze poprzednie diety:

  • Składniki:
  • Cukinia mała  (ok 350 g)
  • Soczewica zielona  50 g
  • Słonecznik, nasiona  30  g
  • Czosnek  2 ząbki
  • Olej rzepakowy  10 g
  • Natka pietruszki 10 g
  • Pieprz do smaku

Wykonanie:

Cukinię przekrajamy wzdłuż na pól i delikatnie  wydrążamy  środek . Soczewicę  gotujemy ok. 30 min.  Słonecznik  podprażamy na suchej patelni  i mielimy np. w młynku. Soczewicę , słonecznik oraz wydrążoną część cukinii mieszamy, przyprawiamy, dodajemy olej  i  całość blendujemy . Farszem wypełniamy połówki cukinii . Pieczemy w temp. 180 stopni ok 40 min. Po upieczeniu ozdabiamy pietruszką .

  • Składniki:
  • Szparagi zielone 110 g
  • Groszek zielony mrożony 40 g
  • Mięso z piersi kurczaka 90 g
  • Ser mozzarella 34 g
  • Płatki jaglane ( ew. mąka jaglana) 14 g
  • Mleko 2% 160 ml
  • Masło bez soli 10 g
  • Oregano do smaku
  • Pieprz czarny do smaku

Wykonanie:

Szparagi, po obłamaniu zdrewniałych końcówek i odcięciu główek, kroimy na kawałki i wrzucamy z groszkiem i pokrojonym mięsem z kurczaka do wrzątku. Gotujemy ok 10 min, następnie dorzucamy odcięte główki i gotujemy jeszcze ok. 2-3 min. Całość odcedzamy. Płatki jaglane mielimy i mieszamy z zimnym mlekiem, dodajemy masło i podgrzewamy cały czas mieszając aż sos zgęstnieje. Sos przyprawiamy i wylewamy na mięso z warzywami. Na wierzchu układamy główki szparagów i całość posypujemy startą mozzarellą. Zapiekamy ok. 15 min w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Smacznego!