Dietetyczne Rozmaitości

Co 2 tygodnie nowa dieta!

  • Składniki:
  • Bakłażan 140 g
  • Pomidor 80 g
  • Koncentrat pomidorowy 70 g
  • Mięso mielone wieprzowo- wołowe bez soli 90 g
  • Ser mozzarella 60 g
  • Czosnek świeży do smaku
  • Cebula 10 g
  • Gałka muszkatołowa do smaku
  • Oregano do smaku

„Lazania” z bakłażana

W najnowszej odsłonie diety z cyklu „Moc Dietetycznych Rozmaitości”, jako główny posiłek proponujemy lazanię z.. bakłażana! To pyszne fit danie w śródziemnomorskim stylu z nutką wakacyjnych wspomnień, nie jednej odchudzającej się z nami osobie pozwoli bezkolizyjne przejść na tryb jesienny i chudnąć z przyjemnością! W diecie nie zabraknie również innych pysznych dań z sezonowymi przysmakami takich jak: kanapki z twarożkiem z kolorową papryką, jogurt brzoskwiniowy oraz placki z kalarepy i pestek dyni.  A dla wszystkich wielbicieli śródziemnomorskiej kuchni prezentujemy przepis na lazanię z bakłażana

  • Składniki:
  • Bakłażan 140 g
  • Pomidor 80 g
  • Koncentrat pomidorowy 70 g
  • Mięso mielone wieprzowo- wołowe bez soli 90 g
  • Ser mozzarella 60 g
  • Czosnek świeży do smaku
  • Cebula 10 g
  • Gałka muszkatołowa do smaku
  • Oregano do smaku

Wykonanie:

Bakłażana kroimy na podłużne plastry i przez chwilę grillujemy lub opiekamy na suchej patelni pod przykryciem. Koncentrat pomidorowy mieszamy z przyprawami.  Plaster bakłażana kładziemy na dnie naczynia, smarujemy częścią koncentratu pomidorowego i układamy na nim pokrojone na plastry pomidory, ser, wymieszane z koncentratem mięso, posmarowany koncentratem plaster bakłażana, pomidory i ser. Czynność powtarzamy w zależności od ilości produktów i wielkości naczynia. Do ostatniej warstwy dodatkowo dodajemy plastry cebuli oraz pokrojony ząbek czosnku i posypujemy oregano.  Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni ok. 40 min.

Smacznego!


Nasze poprzednie diety:

  • Składniki:
  • Ziemniaki 68 g
  • Mąka ziemniaczana 17 g
  • Kurki/świeże grzyby 90 g
  • Jogurt grecki 100 g
  • Pomidor 90g
  • Cebula 30 g
  • Masło bez dodatków 14 g

Wykonanie:

Kluski: Ugotowane ziemniaki , rozgniatamy,  po przestudzeniu  łączymy z mąką i wyrabiamy ciasto z  którego formujemy małe kulki , robiąc w każdej delikatny dołek. Kluski wrzucamy do wrzątku i gotujemy do wypłynięcia  na wierzch.

Sos: Kurki i cebulę (3/4 porcji) kroimy, dodajemy masło, kilka łyżek wody  i dusimy  pod przykryciem na małym ogniu  ok. 5 min. w  razie potrzeby uzupełniając wodę. Na koniec dodajemy jogurt i  podgrzewamy  cały czas mieszając do momentu zgęstnienia płynu.  Sosem polewamy kluski.

Smacznego!


  • Składniki:
  • Pomidory ok. 450 g ( 2 duże)
  • Żółtko 1 szt
  • Mielone mięso z piersi indyka bez soli 70 g
  • Ciecierzyca 20 g
  • Ser mozzarella 25 g
  • Olej rzepakowy 10 g
  • Natka pietruszki 5 g

Wykonanie:

Pomidory kroimy na pół i wydrążamy z nich środki, które dodajemy do mielonego mięsa z indyka. Oba składniki mieszamy i podgrzewamy na patelni do momentu zredukowania soku z pomidorów, na koniec dodajemy zmielone suche ziarna ciecierzycy oraz żółtko i tak powstałym farszem nadziewamy połówki pomidorów. Na wierzchu układamy utarty ser. Pieczemy ok. 15-20 min w temp 180 stopni. Gotowe danie posypujemy natką pietruszki.
Smacznego!